Miten mediakäyttäytyminen on muuttunut digitaalisissa medioissa?

Nyt kun uusi erilainen arkemme on kestänyt reilun kuukauden ajan, on mahdollista katsoa miten mediakäyttäytyminen on muuttunut digitaalisissa medioissa. Nostemedialla on hyvä näköalapaikka seurata medioiden kautta, miten etäily, matkustusrajoitteet ja muut muutokset arkeen ovat vaikuttaneet tähän mennessä. Esimerkiksi Criteo raportoi USA:ssa huomattavaa kasvua elektroniikkaan ja lemmikkeihin liittyvissä verkkokaupoissa, lisäksi ruokaostosten kotiinkuljetus tuplaantui maaliskuun aikana. Samanlaisia …

Uutiskirjeet – uhka vai mahdollisuus? Vinkkejä onnistuneeseen uutiskirjemainontaan

Monet verkkomediat tarjoavat mainostajille mahdollisuutta ostaa näkyvyyttä ja läsnäoloa medioiden omista viikottaisista tai päivittäisistä uutiskirjeistä mainonnan keinoin. Digitaalisessa maailmassa uutiskirjeiden voidaan ajatella olevan lähinnä koteihin osoitteellisena suoramainontana toimitettua mainontaa. Uutiskirjeiden sähköpostikantojen koot sekä profiilit vaihtelevat paljon medioittain ja yksi uutiskirjeiden vahvuuksista onkin juuri tietystä aihealueesta tai verkkomediasta kiinnostuneiden tavoittaminen. Uutiskirjeiden tilaajat myös odottavat relevanttia sisältöä, esimerkiksi …

Kampanjoinnista kumppanuuteen: Case Asokodit & Hidasta elämää

Ei ole yhdentekevää, missä digitaalisessa ympäristössä ja yhteydessä viestisi välittyy. Sillä on myös iso vaikutus ja merkitys, kuinka pitkäjänteisesti ja systemaattisesti yrityksen tarinaa rakennetaan tietyssä kontekstissa pidemmällä aikajänteellä. Muutaman viikon digitaalisilla kampanjoilla kosketus kohdeyleisöön jää usein pintapuoliseksi eikä pidempää muistijälkeä tai tunneyhteyttä yritykseen synny. Nostemedia, Hidastaa elämää -media sekä Asokodit lähtivät yhdessä miettimään, miten Hidasta …

Katse tulevaan vuoteen 2020

Nostemedian kulunut vuosi on ollut vauhdikkuuden lisäksi täynnä tapaamisia ja keskusteluita markkinointiammattilaisten kanssa. Näiden keskusteluiden sekä Nostemedian asiatuntijoiden omien näkemysten pohjalta, laitoimme yhteen markkinoinnin ja mainonnan ajankohtaiset teemat uudelle vuodelle 2020. Vastuullisuus ja kestävä kehitys – yrityksen arvopohjainen markkinointi   Kauniista sanoista mennään kohti vastuullisia tekoja ja läpinäkyvyyttä. Arvostetaan paikallisuutta, ekologisuutta, kiertotaloutta sekä peräänkuulutetaan arvoja. Yhä useampi …

Unelmana yhteinen kotimainen mainosalusta -lähdetkö mukaan?

Unelmana yhteinen kotimainen mainosalusta – lähdetkö mukaan? Kaksitoista vuotta sitten tuli sosiaalinen media. Ryhdyttiin keräämään erilaista käyttäytymis- ja asiakasdataa keksien kautta. Pikkuhiljaa kerättyä dataa sovellettiin ja hyödynnettiin päätöksenteossa yrityksissä. Tällä hetkellä yritysten neukkareissa puhutaan tekoälystä ja alustoista. Uudet markkinointia ja kuluttajakäyttäytymistä mullistavat trendit rantautuvat maailmalta ensin laineiden muodossa Suomen rannikoille, josta ne vahvistuvat isommiksi aalloiksi …

Taktinen digimainonta vaatii rinnalleen tunnetta ja tarinaa

Taktinen digimainonta vaatii rinnalleen tunnetta ja tarinaa Yritysten markkinointi on viimeisten vuosien aikana muuttunut yhä enemmän numeroiden ja reaaliaikaisen datan kautta ohjatuksi ja mitatuksi. Markkinointipäättäjältä odotetaan markkinointiteknologioiden ja eri alustojen ymmärrystä sekä Exelin laskukaavojen pyörittämistä. On jopa veistelty, että viimein tiedetään kumpi puoli mainonnasta menee hukkaan ja pystytään keskittymään vain siihen tuottavampaan puoleen, etenkin digimainonnassa. …

Nostemedian syksyn kuulumisia

Digimainonnan tulevaisuudesta & Nostemedian kuulumisia Syksy on startannut Nostemediassa vauhdikkaasti kesälomien jälkeen. Kokoonnuimme elokuun lopulla Nostemedian yhteiseen Kickoffiin hahmottelemaan tulevaa sekä käymään läpi tähänastista nelivuotista matkaamme. Olemme kasvaneet vuoden 2015 startin neljän hengen perustajatiimistä 10 hengen asiantuntijaorganisaatioksi ja vaihdoimme viime vuonna 2,6 miljoonaa euroa. Nostemedian verkkomedioiden määrä on kasvanut yli 80 kohde- ja harrastusmediaan, mikä …

Ymmärrätkö digitaalisen mainonnan lainalaisuuksia?

Digitaalinen mainonta on kasvattanut vahvasti osuuttaan Suomen kaikesta mediamainonnasta. Display-mainonnan rinnalla ovat kasvaneet mainostajien panostukset myös Google- ja Facebook-mainontaan, joiden osuus Suomen 421 miljoonan euron digimainonnan kokonaisuudesta oli viime vuonna jo yli puolet (IAB Finland Digimainonta 2018). Kotimaisten verkkomedioiden digitaalista mainontaa ostetaan yhä useammin ohjelmallisesti kohdennettuna ja ennusteiden mukaan ohjelmallisen ostamisen osuus tulee vain kasvamaan …

Markkinoinnin tavoitteena on liiketoiminnan kasvu, myös tulevaisuudessa

Markkinoinnin rooli yrityksissä on digitalisaation myötä muuttunut rajusti. Menestyksekäs markkinointi on toki aina ponnistanut liiketoiminnan tavoitteista sekä huomioinut asiakkaiden muuttuvat tarpeet, mutta milloinkaan aiemmin asiakkaiden käyttäytyminen ei ole muuttunut näin nopeasti näin lyhyessä ajassa.  Niin fyysisiä kuin digitaalisiakin hetkiä ja kohtaamisia on asiakkaiden kanssa pitkin päivää ja yötä satoja, jopa tuhansia. Koko yrityksen henkilöstön kuin …