Kesätrendit 2019 – kesällä suomalaisten lompakoiden nyörit löystyvät

Vaikka vielä näin huhtikuun puolessa välissä rapsutellaan jäätä autojen ikkunoista, niin kesä on pian täällä. Nostemediassa halusimme selvittää tarkemmin, mikä vaikutus kesällä on suomalaisten ostokäyttäytymiseen. Selvitystä varten pyysimme medioiltamme kesätrendejä ja keräsimme valmiista tutkimuksista tärppejä kesän mainonnan suunnitteluun. Kesällä ollaan elämyshakuisempia ja tehdään heräteostoksia Vuoden 2018 Suomalaisen työn liiton juhannustutkimuksen mukaan suomalaisista reilu puolet kertoo käyttäytyvänsä kesällä spontaanimmin …

Rakkaudesta lajiin, verkossa eletään ja hengitetään lätkää

Nostemediassa eletään ja hengitetään useitakin urheiluverkkomedioita ja fanituskulttuuria. Alla muutamia poimintoja ja havaintoja siitä, mitä penkkiurheilijan sielunelämässä tapahtuu, niin verkossa kuin verkon ulkopuolellakin. Harvemmin missään koetaan niin suuria tunteiden vuoristoratoja, kun kannustettaessa kotisohvalta suomalaisia urheilusankareita. Penkkiurheilu yhdistää ja saa suomalaisen vaihtamaan ja jakamaan ajatuksia ventovieraidenkin kanssa. Internet on avannut oman ulottuvuuden urheilufaneille Internet on antanut …

Rakennatko display-mainonnalla vain irtosuhteita?

Viime viikkoina verkossa on käyty vilkasta keskustelua display-mainonnan toimivuudesta ja tuloksellisuudesta. Display-mainonnan tehoa ei voida mitata ainoastaan Google Analyticsistä viimeisen klikin kautta. Eivätkä kaikki mainonnan herättämät reaktiot näy mittareissa heti, vaikka kampanja olisi kuinka hyvin tagitetty, ja tarvittavat pixelit olisivat kiinni mainoksen kulmissa. Analytiikkaa analysoitaessa Google nähdään usein parhaana konversion tuottajana, sillä verkkosivujen liikenne tulee …

Markkinoinnin trendit 2019 – Nostemedian haastattelu­tutkimus

Upea ja uljas uusi vuosi 2019 on startannut useammankin kotimaisen sekä globaalin markkinoinnin ennustuksen ja trendiraportin saattelemana. Nostemedia lähti viime syksynä selvittämään markkinoinnin trendejä vuodelle 2019 ymmärtääkseen paremmin kuluttajamarkkinoijien haasteita sekä näkemyksiä tulevasta. Markkinoinnin tulevaisuudesta sekä digitaalisesta markkinoinnista haastateltiin loppuvuodesta 2018 yhteensä 10 eri toimialan markkinointipäättäjää seuraavista yrityksistä: LähiTapiola, Hobby Hall, Tikkurila, Kotipizza Group, Messukeskus, …