Nostemedian syksyn kuulumisia

Digimainonnan tulevaisuudesta & Nostemedian kuulumisia 

Syksy on startannut Nostemediassa vauhdikkaasti kesälomien jälkeen. Kokoonnuimme elokuun lopulla Nostemedian yhteiseen Kickoffiin hahmottelemaan tulevaa sekä käymään läpi tähänastista nelivuotista matkaamme.

Olemme kasvaneet vuoden 2015 startin neljän hengen perustajatiimistä 10 hengen asiantuntijaorganisaatioksi ja vaihdoimme viime vuonna 2,6 miljoonaa euroa. Nostemedian verkkomedioiden määrä on kasvanut yli 80 kohde- ja harrastusmediaan, mikä nostaa Nostemedian kärkipäähän yhtenä Suomen suurimmista mediaverkostoista

Kuluva vuosi 2019 on kulkenut odotusten mukaisesti ja Nostemedian tiimi on vahvistunut entisestään, kun Ulpu Kattilakoski aloitti keväällä asiakkuusjohtajana. Panostamme vahvasti tiimin kasvattamiseen sekä digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijuuden lisäämiseen ja haemmekin tällä hetkellä jengiimme vahvistuksina kampanjakoordinaattoria sekä Account Manageria. Saa vinkata kaverille!

Kickoffin lopputulemana vahvistuivat ajatukset siitä, että:

1) Markkinoinnissa korostuvat tarpeet pitkäaikaiselle yhteistyölle ja kumppanuudelle kertakampanjoiden sijasta.

2) Kontekstilla on edelleen vahva rooli digimainonnassa ja kontekstin tarjoamia mahdollisuuksia selvästi alihyödynnetään mainonnassa.

3) Data on yhä tärkeämmällä sijalla ja oppimista ja optimointia tarvitaan siinä missä pitkäjänteistä yhteistyötäkin. 

Nostemedia vastaa näihin tarpeisiin panostamalla yhä voimakkaammin kumppanuusmalleihin niin mainostajien kuin julkaisijoidenkin kanssa.  

Tuulahdus digimainonnan tulevaisuudesta DMEXCO:sta 

Kävimme toissa viikolla Mikaelin ja Tonin kanssa DMexcossa Kölnissä, joka on digitaalisen markkinoinnin yksi suurimpia tapahtumia maailmassa. Näimme ja tutustuimme huimaan määrään erilaisia teknologioita ja medioita.

Etsimme erityisesti luovia ratkaisuita, joilla saataisiin tuotua uutta toiminnallisuutta ja luovuutta mainoksiin. Muutama hyvä kontakti reissun päältä jäi, joita olemmekin jo aloittaneet edistämään. Useamman puheenvuoron kuunneltuani oli ilo huomata, että kyllä me Suomessa olemme digimainonnan osaamisen osalta ihan samalla viivalla kuin muutkin Euroopassa.

Vaikkakin Euroopasta löytyy huippuun viritettyjä mainostajia, joilla on omissa sfääreissä asiat (esimerkiksi matkailussa), niin yleinen osaamisen ja ymmärryksen taso on ihan hyvällä tasolla esimerkiksi ohjelmallisessa mainonnassa. 

Iso ja lämmin kiitos koko Nostemedian porukalle ja julkaisjioillemme hienosta yhteistyöstä tämän vuoden osalta! Tästä on helppo jatkaa kohti loppuvuotta sekä uutta ja upeaa vuotta 2020.  

Heräsikö ajatuksia – tavataan ja jutellaan lisää! 

Antti, 050 537 2305, antti@nostemedia.fi