Sisältömarkkinoinnin tarkoituksena  on tuottaa ja levittää kuluttajalle  aidosti kiinnostavaa ja hyödyllistä sisältöä.

Sisältöä, jota kuluttajat haluavat kuluttaa.

 

6 askelta onnistuneeseen sisältömarkkinointiin

Mieti

Mitä tunnetta, arvoa tai mielikuvaa haluat välittää?
Mikä on tuotteen tai brändin ydin? Miten se palvelee ihmisiä arjessa ja elämässä?

Pohdi

Mistä elementeistä tuo tunne, arvo tai mielikuva syntyy?
Jos haluaa jakaa lempeyttä, ei voi kertoa, että ”tämä on lempeä”, vaan pohdittava: mikä on se tarina tai tapa luoda lempeyden kokemusta lukijalle ja katsojalle?

Keskustele median kanssa

Mikä näkökulma istuu median kohderyhmälle parhaiten, mikä mediassa on aiemmin toiminut, mitä kohderyhmä janoaa?

Ennen kuin voi saada, on annettava

Anna lukijalle jotain niin merkityksellistä, koskettavaa tai arvokasta, että hän muistaa sen tehdessään ostopäätöstä seuraavan kerran.

Tarjoile, älä pakota

Luota siihen, että mielikuvat ja tunteet syntyvät tuotteen tai brändin ympärille. Lukijaa/katsojaa ei voi pakottaa tekemään ostopäätöstä heti, mutta hänelle voi tarjoilla kokemusmaailman, jonka hän yhdistää tuotteeseen.

Erota tiedottaminen sisältömarkkinoinnista

Sisältömarkkinointi on mielikuvien luomista, oikeassa ympäristössä ja oikeiden teemojen yhteydessä näkymistä.

 

 

Natiivimainonta

Natiivimainokset ovat  verkkosivulle tai muuhun julkaisuun sen ilmeen mukaisesti tuotettua mainontaa, joka ei häiritse käyttäjää suorien mainoslauseiden tai  ostokehotteiden  muodossa. Natiivimainonnan tarkoituksena on tuoda mielenkiintoista ja sitouttavaa sisältöä juuri halutulle kohderyhmälle.

Natiivimainonta  on aina maksettua mainontaa, Natiivimainonnaksi  lasketaan myös esimerkiksi printtilehtien mainosartikkelit sekä tv-ohjelmien tuotesijoittelut.

 

Kysy  lisää myynnistämme, sisältöyhteistyötä tarjoavat mediat löydät myös suunnittelutyökalustamme  ja esimerkki -casejä löydät täältä.