Case: Sitoutuneisuutta ja konversiota, Espanjan matkailutoimisto (Tourspain)
Monipuolisella sisällöllä sitoutuneisuutta ja konversioita
Espanjan Matkailutoimistolle (Tourspain) tehtiin kaksi kampanjakokonaisuutta Napsu.fi ja Top10matkatarjoukset.com sivustoilla, kampanja lähti käyntiin syksyllä 2019 ja jatkui alkuvuoteen 2020 saakka.
Kampanjan tavoitteet
- Herättää kiinnostus matkustaa Espanjaan, sekä antaa erilaisia vinkkejä tutuistakin kohteista.
- Saada kasvatettua asiakasrekisterikantaa, eli kerätä markkinointilupia.
Erilaisia somesisältöjä ja sääkohdennus
Napsu.fi:n kanssa tehdyssä kilpailussa ihmiset pystyivät leikkisästi selvittämään mikä on heidän espanjankielinen nimensä. Palkintona osallistujien kesken arvottiin Samsoniten matkalaukku. Kilpailulle tehtiin myös oma minisaitti, jota nostettiiin Napsu.fi:n Facebook sivustolla.
Lisäksi kampanja-aikana nostettiin Napsun sää -osiossa Espanjan aurinkoisimpia kohteita.
- Kattavuus 141 900
- Sitoutumisia 17 300
Uutiskirjeet somen rinnalle
TOP10matkatarjousten uutiskirjeissä esiteltiin Kanarian viisi upeaa kohdetta. Lisäksi lanseerattiin kilpailu, jonka palkintona arvottiin matka Kanarialle.
Kampanjakokonaisuus sisälsi uutiskirjeiden lisäksi Facebook-kilpailun ja kampanjasivuston.
- Uutiskirjeitä lähetettiin yhteensä 1 165 000, avaus% 17,2
- Sitoutumisia 17 300
- Markkinointilupia saatiin yli 40 000, tuplasti enemmän kuin alkuperäinen tavoite.
- Lisäksi kampanjasivustoon kävi tutustumassa 139 000 uniikkia kävijää