Case: Espanjan matkailutoimisto (Tourspain) Monikanavaisuudella brändimielikuvan luontia ja muistuttamista
Monikanavaisuudella brändimielikuvan luontia ja muistuttamista
Näinä haasteellisina aikoina kun mm. matkustamista on rajoitettu, Espanjan Matkailutoimisto (Tourspain) halusi tarjota ihmisille mielikuvamatkoja Espanjaan. Tuoda Espanjan valo ja lämpö turvallisesti näitä kaipaaville. Muistuttaen ihmisiä Espanjan parhaimmista puolista.
Kampanjakokonaisuus toteutettiin monikanavaisena, matkailuun liittyvien medioiden lisäksi haluttiin muitakin mediaympäristöjä.
Kampanjaan valikoitui seuraavat mediat
- Hidasta Elämää
- Tripsteri
- Kesä!
- Napsu
Hidasta Elämää
“Nyt kun emme voi matkustaa, matkustakaamme muistojen aalloilla!” Ihmisiä kehotettiin jakamaan rakkaimmat muistonsa Espanjasta. Arvonnan palkintona oli espanjalaisten herkkujen lahjakortti.
Kampanjakokonaisuus
- Facebook ja Instagram arvonta
- HEimon (Hidasta elämää yhteisö) rakkaimmista muistoista tehtiin sisältöartikkeli Hidasta Elämää -sivustolle, jota jaettiin Facebook ja Instagram kanavissa.
- Näistä tehtiin vielä 4 nostoa Instagram -kuvin.
- Kokonaisreach n. 550 000
- Tavoite ylitettiin yli 50%
Stara & Kesä!
Staran kokonaisuudessa Espanja-aiheiset artikkelit nostettiin Stara.fi etusivulle ja näitä artikkeleita nostettiin eri kuvien kera useammassa Facebook sekä Instagram kanavissa.
Kampanjakokonaisuus
- 3 sisältöartikkelia
- Näitä jaettiin Stara ja Kesä Facebook ja Instagram kanavissa.
- Näistä tehtiin vielä erillisiä kuvanostoja ym. some-kanavissa.
- Kokonaisreach n. 550 000
“Its wide range of media coverage, its deep knowledge of Finnish customers preferences, and the professionalism of its team, makes NOSTEMEDIA a key partner in our marketing campaigns.”
– Salvador Robles, Director, Spanish Tourist Office in Helsinki, Espanjan Matkailutoimisto (Tourspain)
Tripsteri
Tripsterin kanssa toteutettiin monipuolinen joulukalenteri. Jokaisen luukun takaa löytyi innostavia Espanja-aiheisia sisältöjä, mukana oli viertuaali- ja audiokierroksia sekä tietenkin arvontoja. Arvonnoissa voitti Espanja-aiheisia palkintoja.
Kampanjakokonaisuus
- Tripsterin Facebook ja Instagram kanavissa. DayTripster-applikaatiossa tehtiin virtuaali- ja audiokierroksia mm. Game of Thrones -videokierros.
- Kokonaisuus koostui 84 postauksesta.
- Tavoite ylitettiin yli 40 %
Napsu
Napsun kampanjassa kysyttiin kävijöiltä arvonnan muodossa mitä he kaipaavat Espanjasta. Näiden kommenttien pohjalta kirjoitettiin artikkeli, joka julkaistiin Napsun etusivulla sekä sosiaalisessa mediassa. Palkintona oli Ray-Ban aurinkolasit ja espanjalaisen Desigualin laukku.
Artikkelista jatkojalostettiin vielä toinen arvonta kysymällä mitä näistä esiin nousseista asioista kaivataan eniten.
Kampanjakokonaisuus
- Napsun Facebook ja Instagram kanavissa toteutettiin 2 arvontaa.
- Sisältöartikkeli Napsun sivustolla ja sen nosto Facebook kanavassa.
- Tässäkin kampanjassa tavoite ylitettiin.